WRITING

Nu tänker jag dra en diss. För att jag blir så sjukt förbannad och less på en viss sort människor som finns i min omgivning. De finns överallt, runt omkring dig med. De personer som tror att de kan göra lite som de vill, fast på med mest diskreta sättet som det bara går. De som bara tar och tar och aldrig ger. Jag tänker fanimej hålla fast med det gamla talesättet "Behandla dina medmänniskor som du själv vill bli behandlad". Tyvärr så funkar inte det så jävla bra eftersom vissa människor bara flyter på ett jävla bananskal genom alla svårigheter och får allt serverat på ett silverfat, typ. Vissa människor slipper allt vad det gäller den sociala biten och har inte några som helst problem med ditten och datten. Men sen finns det människor som måste anstränga sig mer än 100 % om dagen för att synas och höras. & jag tycker att det är för jävligt att det inte finns någon som helst medkänsla i vårt "samhälle" som man så fint ska kalla det.

Så jag vill bara göra klart för er alla att snälla, snälla, tänk på andra personer än de rakt framför dig, tänk på de konsekvenser som uppkommer vid alla val du gör & tänk för fan på att behandla människor likadant. Det spelar ingen roll om du är stans cooling eller tönt. Alla är lika värda. Så tänk lite gottfolk, för en dag så kommer allt vända och då kommer det finnas saker ni ångrar att ni gjort. Jag är i alla fall helt slut på att vara någon jag inte är, för att räcka till. Jag orkar inte göra det mer. Det är slut på det så kallade rövslicket, allt fjäsk, alla meningslösa kommentarer och fan och hans moster. Allt som inte är jag. Jag kanske inte heller är det bästa exemplet men jag hoppas ni förstår min poäng. Det är för jävligt hur folk beter sig. Enbart för att dom inte behöver vara snälla mot just den personen med mera, med mera.

Så det är min diss,
hela jävla konceptet social emotionell träning - finns t.o.m som lektion på högstadiet.
Vart fan är vi påväg?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0