THURSDAY

Shit. Måste ju ändå få säga att det är sjukt vacket ute nu. Såhär ska snön vara. Mjuk, vit(okej, den är för det mesta vit men..) och liggandes fint på alla buskar och träd. Inte virvla omkring eller vara för frusen eller för smält. Så somsagt, jag måste medge att det är vackert ute. Dock är jag inte så jäkla glad över snön. Tänk för typ två månader sen, eller någon gång vid julavslutningen. Då hade jag varit helt lyrisk. Nu är det bara irriternde då de flesta vill ha vår.

Jag tänkte bara berätta att min cykelfärd till skolan idag var ganska .. rolig. Kanske inte rätta ordet men det var bära eller brista, gråta eller skratta som jag dealade emellan och eftersom vi inte ville ha en tove med smink runt hela ögonen så att jag såg ut som en panda så skrattade jag istället för att lipa. Det var ca 3 dm snö på trottoarerna. & 2 dm på vägarna. Stensö, the place everyone forgotten. Visst, jag förstår att skottningsfolket prioriterade andra ställen som de stora vägarna i stan först men vid halv tio känns det ju ändå som att de borde hållt på ett tag? Men jag accepterade detta och pulserade fram i snön, gående, med cykel.

Men sen mina vänner, när jag kom fram till slottet och kyrkogården. Då hade dom skottat alla små jävla gångar där inne.! Som att folk klockan halv tio en torsdag måste/brukar hälsa på sina döda släktingar och vänner? Jag vet inte riktigt men det kändes ganska onödigt då knappt bilarna kunde köra på vägarna? Det blev mer skratt för min del iaf.

Kom lite sent till skolan, men hellre det somsagt än att inte komma alls. Vi hade estetisk verksamhet och jag har valt musik. Vi spelade I'm yours. & jag vet ni vad ni tänker - den nya, jättebra, inte alls uttjatade låten. Exakt. Sen åt vi bröd till lunch och sen hade vi svenska och nu sitter jag här. Hemfärden gick betydligt bättre då de hade skottat hela vägen hem till mig. Wiie!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0