TATOO

Satt precis och pratade med en gammal vän om tatueringar konstigt nog. Jag vet inte riktigt vad man ska tycka om det, vore det något att tänka över? Jag skulle inte direkt kalla mig själv för ett större beundrare av tatueringar. Tänk på att man ska leva med den livet ut! Okej att det kan vara snyggt nu men hur fint är det egentligen om 20-30 år?
  
Nja naturligast är vackrast, eller vad säger ni? Fast jag måste erkänna att jag är lite sugen på något litet. Kanske får bli av nästa år, men samtidigt skulle jag ha ganska mycket beslutsångest. Det finns ju så sjukt mycket att välja mellan. Motiv, text, färg, vanlig, stor, liten och framförallt vart vill man ha den?
Tycker själv att det ska vara en betydande text eller liknande som står får något eller någon och utan färg! Eller någonting personligt och fint iallafall.
  
Okej jag ska lägga ner funderingarna och se hur det blir helt enkelt. Kom faktiskt på ett nytt nyårslöfte eller mål nu när jag ändå nämner det. Från och med nu ska jag släppa lite på tyglarna och ta det mesta som det kommer istället! Det går inte att ha full kontroll hela tiden och alltid försöka vara perfekt. Ingen är perfekt! Man blir bara stressad, paranoid och får en sjukt dålig bild av sig själv och sitt liv när det inte motsvarar ens förväntningar.
  
,e
GCFHV

Kommentarer
Postat av: a

ellen, både du och jag vet att du snarare behöveer mer kontroll, iaf i skolan, haha

2010-01-10 @ 20:11:31
Postat av: tove

hahaha så sant angi ;)

2010-01-10 @ 21:50:42
URL: http://tovellen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det där var ju förstås inte så snällt! Haha det är väl bättre att ta det lite som det kommer än att vara ett kontrollfreak?(hrm jag pekar inte ut någon :)

2010-01-10 @ 22:00:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0