NI HAR SÄKERT REDAN SETT DEN

Men spelar ingen roll! För här kommer lite movietalk a la Tove!

Förtrollad. Biopremiär i slutet av 2007. Alltså inte den nyaste filmen.

Jag såg filmen första gången på en bio i Hestra. Skolan var på skidresa och mina vänner sa att filmen var jättebra. Blev förvånad då filmen först var tecknad. & efter tio minuter in i filmen av skönsång, söta djur, troll och happily ever after börjar det twistas till ordentligt. Den kommande prinsessan Giselle (Amy Adams) blir nedknuffad i något hål av sin blivande svärmor (Susan Sarandon), oväntat liksom.. och hamnar mitt i New York. Där försöker hon leta rätt på sin prins Edward (James Mardsen). Hon träffar istället Robert (Patrick Dempsey) som hjälper henne. Hon sjunger, städar lägenheten med hjälp av sina nya vänner, kackerlackorna och råttorna. Hon sjunger lite till och har aldrig hört talas om orden ilska, ironi och olyckliga slut. Hon förstör oförstående Roberts relation med sin flickvän och lever i en sagobubbla. 

Filmen är en blandning av alla andra dineyfilmer. Ni får se förtrollade äpplen, glasskor, prinsessor som måste kyssas innan midnatt och annat nonsens. Tycker även att dom trycker in lite King Kong i slutet..? Men den är bra. & lycklig. & så typisk. Ni har väl redan listat ut hur den slutar men om ni vill se hela filmen tycker jag att ni ska ge den en chans.

Ska jag ge den ett betyg så blir det nog 7 av 10. Den är faktiskt bra, corny och precis min smak när det gäller att bli förtrollad!





Trailer


,tove

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0