FUNNY FRIDAY

God morgon kära vänner, klockan är halv åtta och ni undrar kanske vad jag gör vaken då vi har sovmorgon till halv tio..?

Jo, det kan jag förklara för er. Genom att hissa och dissa.

Hissen går till liv i huset. Våra nya grannar (har dock bott här sen i september typ) som har tre barn lever nu sitt liv i lägenheten över oss. Det är kul med nytt folk. De verkar snälla. Så det är hissen. Dissen är lite mer invecklad. Familjen innan hade tre också tre barn men i åldrarna 24, 22 & 18 typ. När jag var mindre stördes jag som sjutton av allt spring i trappen om nätterna. (Trappen ligger vägg i vägg med mitt rum) Men nu när jag blivit äldre så trodde jag att jag skulle slippa sånt. Men icke, dessa barn med åldern 3-13 gör mina helger och vardagar ett rent helvete. Har jag sovmorgon, väcker dom mig både i trappen och vid cykelstället (som är utanför mitt fönster) runt sju-halv åtta. Har jag ledigt helt, väcks jag att dom skriker, leker, springer, bråkar både utomhus och inomhus. Är det vardag så måste jag typ krypa runt på golvet de 20 minuter som de tar för hela familjen (jaja, alla åker ju samtidigt..) att hämta sina cyklar, spänna fast barn, diskutera ngt onödigt och säga hejdå till varandra..

Blir ju mest besviken att jag inte kan "ge igen" då ingen hör mig när jag klampar extra högt på undervåningen eller kommer hem sent på nätterna, hehe ..

Så där. Nu har jag lyckats ödsla lite tid här vid datorn. Nu tänkte jag göra mig en god frukost innan jag får sjuss (nej, jag kan inte stava till sjuss..) till skolan. Mamma ska hämta vår nya bil idag också :D spännande!


Varför har jag missat denna film?  Grinchen eller något sånt heter den va? Eller jag kanske har sett den.. Kommer inte ihåg hehe. Jag visste att det var Taylor Momsen som spelade den söta lilltjejen till vänster dock, så jag hänger med iaf ;) Men tycker ni inte att Taylor (som är jämnårig med mig btw) börjar se lite för smal ut? Okej, hon har altid sett smal ut med kolla hennes arm/rygg..

,tove

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0