RUBRIK:

Idag vill jag hissa och dissa. Det blir jämnt, två av varje. Har klurat riktigt länge faktiskt.. Vad ska vi börja med? Hade här tänkt säga hiss i plural men hur fan gör man det? Hissarna? Hisserna? Men äsch, here we go!

Okej, första hissen. Den går till mina skor. Min kängor ni vet. Köpte dom på impulsköp i Stockholm på höstlovet. H&M, inte den bästa kvalitén. Trodde jag ja! Dessa skor har använts varje dag denna vinter. Dom är sjukt bra, varma och snygga! Är riktigt nöjd med det köpet.

Hörlurar. Det måste vara en storsäljare, överallt. Till ipod, mobil eller dator. Det är jättebra då man bor tillsammans med människor som inte uppskattar din musik på samma sätt som du själv gör. Jag och min mor är ett jättebra exempel. Jag hinner knappt sätta på musiken innan hon ber mig att stänga av. & då är det bara för mig att sätta i hörlurarna och lyssna. Pluspoäng då man inte hör någonting förutom musiken och slipper höra tjat och andra irriterande ljud (läs: mina grannar!). Skitbra!

 
Jag har ju redan gjort det klart för mig att jag är trött på snön (som fortfarande dalar ner på marken). Men jag är inte så tjurskallig att jag går runt och irriterar på vädret 24/7. Det jag vill dissa är att vår gata skottas inte. Vilket gör att jag får gå ca 200-300 meter ist för att cykla/glida (pumpa däcken is the shit). Ganska jätteirriterande. Så till NÅGON med tillgång till någon sorts skottmaskin - Kom till Stensviksvägen. Skotta! Riktigt jobbigt att ramla flera gånger för att snön "bucklar vägen" om ni förstår mitt fina uttyck. Plus att när man cyklar mitt i vägen och försöker pricka in bilspåren kommer det bilar hela tiden som man måste veja för.

Franska. Inte bara lektionen franska utan speciellt vår franskagrupp och lärare. Helt hemsk. Vår lärare kommer sisådär tio minuter innan lektionen börjar. ALLA förutom jag, emma och några andra kommer också då. & då startar dom lektionen tidigare. Och vi som kommer typ en minut innan vi börjar får frånvaro för sen ankomst? Riktigt irriterande. Sen är vår grupp allmänt duktiga. Inte något negativt men för mig, emma och några andra som inte ligger på samma nivå blir det bara ännu svårare. Vår lärare tror att alla ligger på samma nivå som de bästa i gruppen. De bästa i gruppen är fransktalande. Jo, men jag har ju lätt att hänga med då liksom.. Sen drar vi alltid över lektionen. Jag bryr mig egentligen inte om vi sitter fem minuter längre eftersom det är plåga hur länge man än sitter där. Men när man sedan har nästa lektion på tullen (byggnad 500 m bort) så vill man ju helst komma i tid till den.



Pic, photoshop - me

Detta är mitt humör idag. Svartvitt. Ganska lågt, men jag är ändå inte på dåligt humör. Anledningen till det är väl att min mens slutade idag. Jag vet, det är en sådan sak som många tycker man kan låta bli att prata om. Men det är en HEMSK period, faktiskt. Så jag tänker säga det iaf! Dödskramper i ryggen och illamående i en vecka, nej tack. Så jag tackar för det och längtar efter tacos och dans.

,tove


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0