BÄSTA SÖNDAGEN PÅ LÄNGE!

Hola guapas. (flashback-mallorca) Hur har eran söndag varit? Tycker iallafall att det är på tiden att jag berättar vad jag gör på fritiden och inte bara lägger upp en massa annat. Kan beskriva min söndag med ett ord. Proud. Fier. Stolt. Okej, tre ord. Samma betydelse.

Gick upp i hyfsad tid, runt tiosnåret. Åt frukost, duschade, åkte in till stan (Hansa city) med pappa. & jag som var så sjukt taggad på en runda i MODE-huset. Jag verkar vara den enda kalmarbo som faktiskt inte har varit där inne en enda gång sen invigningen i .. somras? Anyway, det fick jag såklart inte då våra ärenden höll oss till Stadium på andra sidan av "cityn". Det skulle köpas skidkläder till mig. Det blev en röd everestjacka, ett underställ & ett par vantar. Måste även hitta mig en olle. Japp, ni hörde rätt. En olle. En tajt sak som sitter runt halsen och som vanligtvist används av treåringar. But I love it! Mamma hittar inte min.. (ja, jag är så misslyckad att jag faktiskt har en egen! Undrar bara hur gammal den kan vara..) Så det måste jag köpa mig en. Sjukt praktisk, dock inte så snygg.

Vi gick även in en sväng på Mediamarkt bredvid. En av pappsens favoritaffärer. Mjo han har tur han.. Där försökte jag leta rätt på något filter (I think?) till kameran vid namn bokeh. Hittade såklart ingenting som de senaste femtio gångerna.. Men om någon vet vart man kan köpa denna bokehgrej, hör av er! Blev även sjukt sugen på att köpa mig en ipod. Är ju så himlans praktiskt. Mycket bättre än att släpa runt på mobilen. Som förövrigt håller på att dö.. Att ladda telefonen har sedan länge inte fungerat & nu börjar även mina headsets bli svåra att stoppa in i telefonen. Skitmobil. Så, en ipod skulle ju inte sitta helt fel nu.

Nu till slutspurten. Ni kanske börjar undrar vart jag ska trycka in ordet stolt? Det kommer nu. (trots att jag är ganska stolt att jag kom upp i morse, OCH hann duscha och fixa mig på en halvtimme!)

Ellen tvingade iväg mig på hennes fotbollsträning. Eller ja, tvingade kanske var fel ord, men hon övertalade mig. Ha! där har vi ordet! Jo somsagt, Ellen övertalade mig att följa med på hennes träning. Och jag hade inte så mkt annat för mig denna söndagskväll så jag följde lydigt med ut till nybro (tror jag) och spelade fotboll i två timmar! Gud kommer straffa mina ben imorrn. Då dansen drar igång, great! Har faktiskt saknat fotbollen. Fattade det först nu. Men jag får se hur jag gör. Ska vara med och träna på onsdag också. Men det blir ju ganska besvärligt att vara så sjukt otränad när alla andra har tränat hela vintern, men vi får se helt enkelt!

Så där har vi det. Jag är stolt att jag följde med på träningen och inte sa nej. Jag är stolt över mig själv som orkade träna i två timmar. Stolt för att jag inte klagade och gjorde mitt bästa (faktiskt) hela tiden. Och sen är jag lite stolt över Ellen som övertalade mig. Så puss på dig bell!

Shit vilket långt inälgg det blev nu. Får avrunda och gå till sängs för att vara utvilad för en ny vecka i skolan. Ny dag, nya möjligheter. I skolan? Knappast. 

en fotboll 
Ska jag skita i fotbollen? Fortsätta? Lägger en 50/50 på den och låter er avgöra!

,tove

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0