SCHINDLER'S LIST

Såg på film igår istället för den spännande paradisehotelfinalen(..)
Carro kom och jag satte på Schindler's list eftersom som hon inte hade sett den. Den är verkligen en film "one of a kind". Helt makalös.. Hittar inte riktigt rätt ord. Men shit pomfritt. Jag blir helt tagen varje gång jag ser den.

Filmen är baserad på en verklig händelse vilket gör den ännu mer rörande. Liam Neeson spelar Oskar Schindler grymt bra. Hela filmen är gjord i svart vitt förutom en liten detalj. Flickan i rött. Vill skriva mer om den men vi slutar nu så jag hinner inte. Men se den, det känns som att alla måste göra det innan man dör typ. Den är verkligen sjukt bra. 9 av 10.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0