ATT RESA MED SJ

UR "DAGBOKEN" FRÅN DITRESAN:

"21/2 23.19
Holy bananas, sitter på tåget till stockholm som sedan ska vidare till åre. Har suttit på Alvesta tågstation sedan kvart över sju och nu tickar klockan mot halv tolv. Natt-tåget från sthlm till åre går om 20 minuter. Vi är framme i sthlm om 2-3 timmar, great. Kallt är det också. Vi träffade Kalle Stropp i Alvesta, go kille. Åt pizza gjorde vi med. Och frös. Ska läsa lite bok nu och äta choklad. Vi läskar ellen lite som fortfarande har godisförbud. Måste gå nu då snön på min väska börjar smälta och droppar ner på mig .. Btw, håller inte tjejerna framför mig käft snart så måste jag ta i med hårdhandskarna.

22/2 06.01
Jises. Underbar resa såhär långt. Nya upplevelser dagligen (timligen?) Nu har vi suttit på sthlm central sedan halv fem. Finns såå mycket att göra liksom. Kolla fåglar, snacka med randoms som inte har något socialt liv och betala 40 kronor för varm choklad. De tog även 10 kr för toaletten. Eftersom jag inte lärt mig så mycket av dessa finfina timmar på en kall station med söta små duvor kan jag ju dra slutsatsen om den lärorika vägen från alvesta och hit. Satt fast i nässjo en timme, ganska fint place. Vad utsikten från fönstrerna kunde visa iaf. Sen satt vi fast i linköping, norrköping och andra små jobbiga platser. Nu har vi halva resan kvar, sthlm - åre, vanligt tåg. Eftersom vi missade natt-tåget. Vi har beblandat oss med tåg i snart 12 timmar. Vi ser fram emot resten av trippen då vi kanske får utforska Mora lite mer ingående? Den stora frågan: Finns det civilisaton där eller inte?

22/2 19.02
Vi tog flyget. Fuck SJ. Satans Jälpredor.
Tycker det är ganska cool att impulsflyga. Det är vi fan värda efter att ha rest 25 timmar utan att komma längre än till huvudstaden. Jag längtar till en dusch. Till en säng. Till en skidbacke. Till något annat än tågstationer och dålig information, konstiga människor och äcklig lukt. Snart hörrni, snart. Är vi framme i östersund, sen blir det buss till åre. Snart."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0