LUCKY SOMMERY DAY

Klockan rusar iväg som vanligt men nu ska jag ta mig i pyamaskragen och skriva ett inlägg. Det var skitlänge sen jag skrev nu, men jag har varit ganska trött, & upptagen. Jag har jobbat tio dagar i sträck så idag belönade jag och angi oss en dag i soffan med O.C, kladdkaka och annat smaskens. Gick över till henne igår efter kvällspasset & väcktes idag klockan nio av deras städerska. Irriterande med sovmorgon på sin lediga dag? Nej inte alls.

Nu sitter jag i alla fall ute hos pappa där jag inte varit på hur länge som helst. Kul att träffa lilltösen och även papps & helena såklart. Nu när det har regnat ganska mycket så har vår gräsmatta blivit grön igen och allt är så vackert såhär på sensommaren. Man märker att hästen är påväg men idag har vi haft kanonväder med 30 grader och sol. Det firades med grillat och en mängd vinbär. Mums! Ett plus i kanten för denna dag då jag även tjänat lite cash, trotts att jag är ledig. Hittade nämligen en plånbok på gatan och ägaren blev så glad så att hon gav mig en hundring. Det lönar sig att vara snäll. Har även gjort två helt sjukt spontana klipp i lite kläder och det blev, tro det ellen ej, skitbra! Helt awesome faktiskt.

Nu ska jag ta och sova så jag är utvilad till jobbet imorrn. Ska jobba som servitris och jag håller på att bli föör nervös. Plus att min hand krånglar.. Så kom inte till krögers imorrn. Vi är två servitriser imorrn fast vi egentligen ska vara tre. Och eftersom det är min näst första dag så räknar jag mig själv som en halv. Jag vill ha lugnt och enkelt, tack.

& nu var även tanken att jag skulle lägga upp lite sommarbilder för att krydda till dagen lite extra med sommarkänslor men min kära internetkamrat samtycker inte med mig på denna punkt. Därför får det räcka med en liten krummelutt och en bild på min dreamcatcher tills vidare. God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0