EN STOR BUNT FRÅNVAROPAPPER

Ville bara berätta att min klass är sjukt dålig. Inte på det sättet alla tror. Vi är den roligaste, snällaste och bästa klassen på stagneliusskolan for shore. Men i ett annat sammanhang suger vi apa. Gällande det som skolan faktiskt går ut på - utbildning. Det känns som högstadiet all over again när lärarna hade krismöten om endast vår klass en eller flera gånger i veckan. För så är det iaf igen nu. Krismöten, klagomål och annat tråkigt. De klagas om mobiltelefoner, folk som smiter från lektionerna efter läraren tagit närvaro och det andra - frånvaron. Vår lärare sa att vi hade de dåligaste tänderna i världen för han har aldrig sett så många tandläkarbesök på en klass.

& jag måste säga att vi är ganska slarviga. Det finns några bättre, några sämre. Och jag tror (hoppas) att jag faktiskt ligger mer åt det goda hållet än så länge. Till på måndag typ. Då jag har omprov i massmedia, och trög som jag är så glömmer jag boken i skolan så nu kan jag inte plugga, damp.. Men tillbaka till det viktiga. Vet ni hur många IGvarningar vår klass har för tillfället?

52 st. Det är sjukt mycket. Det är 1,8 IG per person. Sen har vi även 8 st som kommer få varning om indraget studiebidrag. Jag säger bara great work SP09E!! För tillfället är jag lite nervös. Har funderat på möjliga ämnen att ha IG för mig. Jag hamnar på samhälle och matte. Jag har fått G-VG i det mesta i samhälle men får jag IG på ett prov jag redan fått IG på en gång så känns det ganska kört. Annars är det matten som klämmer lite. Jag går i en ganska bra grupp, T2. Vilket är ett slags rang för hur bra man är. Det finns snabbgruppen, T1, T2 osv ner till T5 som är det sämsta. Jag försöker göra mitt bästa på lektionerna, det gör jag verkligen. Men matte har alltid varit svårt för mig. Eller ja, från högstadiet och uppåt. Jag har lyckats få G på proven och förra terminen sa tillochmed min lärare att jag borde sikta på VG. Sen hoppade han av och vi fick en annan som inte alls var lika bra. Precis som på högstadiet där vi bytte lärare oftare än vad vi hade lov.

Så om jag inte får G på nationella är jag ganska körd. Det var bara det jag ville säga. Att vår klass inte är så skolpigga. Det är svårt att ha så mycket ansvar. Detta var även ett sätt för mig att berätta för mor min (som förhoppningsvis läser detta) att hon inte behöver bli chockad på utvecklingssamtalet på tisdag. Så mamma, du kan smälta detta till en början, och sen tar vi denna diskussion någon annan gång okej? Puss på dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0