pricken över i:et!

ETT UNDERBART INLÄGG FRÅN EGOINA! HAHA!

"Jag kom och tänka på alla dessa lögner, eller "påståenden" man fick höra när man var liten. Jag tänkte lista några av dem.

1) Att man får kramp om man badar precis efter man har ätit. Det finns inget bevis på detta. Antagligen så har denna myt ett ursprung hos lata föräldrar som ville vila ett tag efter maten och inte orkade vaka över ungarnas badande.

2) Att tungan kan fastna om man räcker ut den och att ögonen kan fastna om man tittar i kors. Ja. Jag vet inte. Det har inte hänt mig än iallafall.

3) Att håret växer fortare om man klipper sig. Detta var ju då alla mammors argument om varför man var tvungen att klippa topparna. Stämmer det? Nej.

4) Att man kunde veta hur långt bort blixten var genom att räkna sekunderna mellan blixten och åskan. Antagligen var väl detta ett sätt att få livrädda barn att fokusera på något annat. (Ni rasar i kommentarsfältet om att detta visst stämmer, att man visst kan räkna ut det. Det kan man säkert. Men det jag hörde när jag var liten, att en sekund motsvarar en kilometer - det stämmer inte).

5) Att man får fyrkantiga ögon av att se på TV för mycket. Ehm. Ja. Vi ser ju alla logiken i det.

6) Att antalet prickar på nyckelpigan avslöjar hur gammal den är. Nu är ju jag ingen nyckelpigsexpert, men 15 år senare och med lite mer innanför pannbenet skulle jag vilja avfärda detta påstående.

Ja, hujeda mig. Det var ju inte nåd på alla lögner man fick höra när man var liten. Vad har jag missat?

Min mamma sade även till mig att min näsa växte när jag ljög vilket ledde till att jag höll för den om jag skulle säga något som inte var sant. Smart där Egoina. Smart!"


underbart ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0