17:20

Hej allihopa, tove här :)
Förlåt för mitt lilla utbrott längre ner men jag tänkte jag skulle dela med mig av mina känslor för tillfället. Är dock lite positivare idag pga att jag vet att jag är s-j-u-k, vilket suger. Men igår när jag hade så fruktansvärt ont i benen (?) så visste jag ju inte det utan bara att jag var heeelt slut och klockan va .. halv nio? Gick & la mig runt tio & vaknade av min underbara väckarklocka. Gick upp tog telefonen & gick och la mig igen...

Det roliga med hela sjukanmälningen var att när jag ringde så var jag inte riktigt i ett vaket tillstång än, så det tog en stund innan jag fattade att rösten som pratade var inspelad ;)

RÖST: Ditt samtal kopplas om. Vargod dröj.
JAG: Eh, va? Ska man inte sjukanmäla sig eller ..?
ANNAN RÖST: Hej! (gör en paus & ja börjar prata "eh hej jag vill sjukanm..) Välkommen till stagneliusskolans expedition, här kan du göra din sjukanmälan. Tala in ditt namn och klass efter tonen.
JAG:(fattar ingenting) Jaha .. Hej jag vill sjukanmäla mig då, eh tove sundén karl..
TELEFONEN: PIIIIIIIIP! Din tid tog just slut. Tack för din sjukanmälan, hejdå!

Därefter jag fick ringa igen och göra om allt & sen va för pigg för att somna om ..
Hehe, dagens teknik..

Nåväl. Somsagt jag är då sjuk idag. Vill helst bli frisk typ nu. & kunna gå till skolan, & det säger jag inte för att jag tycker att det är KUL i skolan (visserligen roligare än att vara hemma) men man missar ju en hel del om man är borta ngt den första vekan typ .. Aja, för se om jag går till skolan imorrn. Har hört ett rykte om att en viss ellen ska ha språk på stagg, vilket är kul :) menmen, det var väl allt jag hade att säga... Eller ja, jag va på stan igår (innan jag fick ont i benen) & köpte en loggbok/almanacka, ngra pennor & sen fick två böker av pappa :)

Mamma tjatar om disken , så jag får väl gå och fixa den.. Efter det ska jag nog ta mig ett bad, sätta på en bra film och äta ostbollar! Hade lovat mig ett nytt liv när skolan börjat men herregud är man sjuk måste man väl få äta sånt?

Bara en litenliten sväng tillbaka hit hade verkligen inte varit fel!


Hejsvejs ,t


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0