Cooling eller tönt?

Okej nu står det klart.. uppfällbara mobiler är rena rama mördarmaskiner! Seriöst det här är typ tredje gången jag jag klämmer mig i den. Ni vet om man är lite smått uttråkad och får för sig att köra locket på mobilen upp & ner med munnen som ett tidsfördriv..gör INTE det! Precis så har jag gjort ett antal gånger nu (eftersom jag har ett lustigt behov av att alltid bita på något) & som vanligt resulterade det i att jag klämde mig på läppen igen så det började blöda:( SKIT ont gör det!
En annan sak jag tänkt på är hur tråkiga ämnen vi egentligen läser i skolan. Inte för att jag lider direkt, det kan vara intressant ibland faktiskt. Men jag menar Psykologi & mediaproduktion och alla sådana ämnen, varför läser vi inget sådant? Okej jag vet svaret.. jag borde antagligen ha valt en annan linje än natur isåfall men tänk tillexempel psykologi. Är ingen expert direkt på vad det handlar om med av vad tovsan berättat läser dom en del nu om hur alla människor delar upp sig i olika grupper. Jag tycker faktiskt det är ganska kul egentligen att kolla på hur alla (framförallt ungdomar) delar upp sig i grupper efter ja..oftast vilken status man har! Det måste väl ändå alla känna igen sig i att t.ex. som på en skola att alla delar upp sig i sina "cooling-" eller "töntgäng" och sen liksom exsisterar knappt någon annan än inom just den umgåskretsen. Tycker iförsig att det hela kan vara ganska patetiskt ibland. Att det aldrig kan vara som på film att coolingen vågar sticka ut och umgås med tönten. Haha jag vet att jag låter som en liten drömmare nu men var bara tvungen att hitta något att skriva om och eftersom jag tror samtidigt att många känner igen detta, vad ska man kalla det.. systemet?
Likadant är det här med att hälsa eller inte! Visst är det svårt när man inte vet om man borde hälsa på en person eller inte. Eller om man ska stanna upp och prata lite med personen eller bara gå förbi med ett snabbt "hallå"! Är det bara jag som tycker sånt kan vara svårt att avgöra?
Däremot kan jag störa mig på hur en del personer vissa dagar tycker att det passar att snacka med en och vara jätte frammåt och och andra dagar bara låtsas som man inte finns eller vänder bort blicken. Visst nu överdriver jag men tycker endå att ett simpelt "hej" inte vore allt för jobbigt.
Okej det räcker nog med funderingarna där. Jag kom i varje fall precis hem från träningen & tänkte gå och lägga mig snart. Juste sovmorgon är det imorgon med, helt ok! Det är sjukt hur kallt det är ute btw. Sitter här och frossar lite nu efter cykelturen hem så nu har jag dragit på mig pyjamasen ska och krypa ner i min stora varma säng.. loooovley :) nattinatti
hejsvejs ,e


Pyjamas-jag. Okej på tiden att jag skaffar fram lite sevänliga bilder snart!

Kommentarer
Postat av: Anonym

bra skrivet!



nattinattibell<3

2009-10-05 @ 22:38:54
Postat av: angelica

bra skrivet!



nattinattibell<3

2009-10-05 @ 22:39:41
Postat av: Anonym

natti angi<3

2009-10-05 @ 23:12:42
Postat av: Anonym

hörre du din drömmare du får nog drömma vidare lite på din vision innan den blir verklighet, iallafall jag ska drömma vidare nu



tjooofrääs, v

2009-10-05 @ 23:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0