BAD DAY!

Halloj i stugan!
Hur är läget en kall & äcklig torsdag som denna?

Om ni frågar mig så har jag en dålig dag. Konstigt nog eftersom själva skoldagen inte är ett dugg ansträngande. Gympa, estetisk verksamhet(vi framkallar bilder på gammal sätt för tillfället), lång lunch, mentorstid på 5 minuter & sen historia då vi tittar på filmen Arn. En bra film faktiskt. En väldigt lugn dag med andra som slutade runt halv två. Då stack jag till kagg för att träffa mina små pinglor♥

Vi åkte hem till Ellen, åt en god bit kladdkaka & sen skulle dom iväg för att ha skattjakt. En "lek" annordnad av skolan (kagg i detta fallet) då eleverna får klä ut sig till olika saker för att sedan göra uppdrag efter utstyrseln. Mina kära naturvänner var militärer & just denna stund springer dom omkring ute för att göra deras uppdrag. Måste säga att jag är inte fullt avundsjuk på dom, har det rätt bra på mitt varma rum!

Nu återstår bara resten av kvällen. En utekväll på palace där Hoffmaestro kommer spela. Känner att det kan bli kul. Kan oxå suga hårt hårt hårt. Men vi får hoppas på det bästa. Hade nog varit hemma om jag fått välja eftersom jag inte orkar göra mig i ordning.. Men nu är fallet så att en biljett för 100 kronor redan är inkasserad & det går ju inte bara att kasta bort. Plus att jag vet att det kommer vara kul när man väl är där :)

Låter väl som jag borde vara på bra humör? Men icke, mitt huvud bankar & jag är trött, trött & TRÖTT! Får vila ut mig på lovet. Det är detta väder, som mest gör mig på dåligt humör. Idag har det varit ngt mulet/regnväder. Småregn som man inte känner men som finns där eftersom man blir blöt utomhus. Jobbigt. Sen är det bara inte min dag. En dag då jag skulle kunna börja gråta åt minsta lilla. Som att mamma tvättat tröjan jag tänkte ha ikv. Eller att pappa glömt komma in till stan med klänningen jag skulle ha. Eller att jag tappat min ena vante. Eller att jag har en bula i huvudet. Nej usch & fy!

Nu kom mammsi hem & ska göra maat. yummi! 
Ska vara lite trevlig i köket & sen ska jag välja kläder tills ikväll, måla naglarna röda eller blå & sen sticka till bell. Kanske att vi skriver ett gemensamt inlägg innan vi sticker ut på äventyr. 


Får bli en somrig bild för att få tankarna på annat än regn & blask!

Hejsvejs ,t


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0