VARULV SÖKES

wow ..
Jag är mållös. Shit.

New moon.
Herregud..

Okej, så. Nu ska jag banne mig skriva, hehe! Filmen va det ja. Lovely. Tror vi dog lite. Å andra sidan tyckte jag den va lite dryg. Men jag har ju läst böckerna och det kan väl ingen film i världen riktigt mäta sig med en bok. Men shit vad alla ska vara så fucking VACKRA! Bella, Edward, Jasper(favoriten) & för att inte tala om Alice! Hon är typ den vackraste jag sett på länge. Shit, blir helt paff bara jag kollar på henne! Men Jacob, honom behöver vi inte ens tala om. Herregud vilken kropp killen har! En stor jävla snygg kramvarg, come to mama liksom! I slutet, de sista meningarna - eller meningen kanske vi ska säga - så gick ellens & min röst i falsett. Först ett tyst glädjetjut som slutade med "ä?". När Edward bara: .......... och alla bara ÅHHH och sen slutar filmen. Bara sådär liksom. & alla bara, jaha men.. jaha.

Okej det var nog så mkt jag kunde skriva om filmen. Värd att se iaf, verkligen!

Nu till en annan sak som jag måste få ur mig. Vi diskuterade engelskan & översättningen i filmer. Ta en vanlig replik som "Kiss me". Låter bara fint att säga på engelska! Tänk er i svenskan att bara: "Kyss mig". Haha det låter så sjukt fult. & man kan ju inte säga på ngt bätre sätt. Pussa mig? Det finns inget fint svenskt ord för ordet "kiss". Eller som i filmen idag. Så säger Jacob:

"Don't make me angry, then things will get ugly"
(något sånt iaf)
Men på svenska, så översätts detta såhär:
"Gör mig inte arg, det kan bli riktigt ruggigt då"

Kom igen, ruggigt?

Hur som helst. Nu ska jag sluta tjata och hoppa in i duschen. Vill också inflika att jag inte har ett dugg ont i armen! Än. Det kommer väl.. Varför skulle just jag vara en av dom få lyckligt utvalda som slipper att bli sjuka? Men jag ska tänka positivt, hellre en eller två dagars sjukdom än flera veckor i själva svininfluensan :) Ha en trevlig kväll, googla Taylor Lautner & njut av livet. Eller något sånt.. CIAO!


ganska okej sådär rätt jättemkt!

.t

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0