OCH PUSTA UT!

Tredje inlägget idag, go tove! ;)

Det va bara så att jag satt och funderade i min ensamhet. Mammsen jobbar och ellen är spårlöst försvunnen.. Mina tankar flög iväg bort men dom kom tillbaka och landade på ämnet facebook. Alla som har facebook, räck upp en hand! Japp, det är dom flesta som har det. Gamla som unga. Men varför? Visst, det är bra att det finns en sida som folk kan mötas, prata, chatta mm. Men vad händer om ett år? Vad kommer vara modernt då? Jag menar vad hände med Lunarstorm, Kalmar.com & Bilddagboken? Jag hade hellre haft min bilddagbok kvar än att hålla på med facebook faktiskt. Dom måste ju hålla på och FÖRNYA allt hela tiden. Det räcker inte med att det finns en hemsida som folk är nöjda med, utan det kan alltid förnyas & "bli bättre".

Jag hatade facebook i början. Förstod ingenting. Sen gjorde jag det och började tycka om det. Men som jag sa att om alla mina vänner fortfarande hållt på med bilddagboken hade jag verkligen inte skaffat facebook. Men nu sitter jag här med en massa vänner som jag inte vet vilka de är (dom flesta känner jag) & blir arg över den nya designen.

Vad är det vi egentligen vill ha ut av att sitta vid fb och skriva ngn ointressant rad då & då bara för att vi vill att folk ska kommentera och gilla vår status? Är det bekräftelse? Jag kan själv känna ibland att om jag uppdaterar min status och kanske en-två personer gillar den, då blir jag på ngt sätt blir lite ledsen/besviken. Det låter så sjukt stört men är ju faktiskt lite sanning i det hela. Jag va skitglad när alla grattade mig på min födelsedag t.ex. Vem skulle inte bli det? & hur hade man kännt sig ifall INGEN gjort det?

Det var här mina tankar stannade, jag orkade inte tänka mer. Plus att ellen ringde och avbröt ngnstans här emellan. Men helt ärligt. Vad hände med brev, telefonsamtal eller t.o.m sms? Bryr man sig verkligen så mkt om ngn gillar ens status "gud vad jag är trött, orkar inte plugga" eller inte? & ändå om jag sitter här och predikar över att hela facebookkonceptet är kasst så är jag inne på facebook flera timmar om dagen, klickar på uppdatera för att se vad någon skrivit. Om något spännande har hänt. Vad som helst.

Shit, vi har för mycket fritid folks.

Eller är det bara jag?

,t

Kommentarer
Postat av: angie

du har så rätt i det du skriver... bekräftelse är nog de alla söker på ett eller annat sätt. godnatt!

2009-11-02 @ 23:43:17
Postat av: malin

jag håller med dig, det är så sant det du skriver. Och det är tråkigt att det är så, men man gör det ändå. Man sitter där och klickar sig fram och tillbaka bland allas status.. och sen vet man inte varför. Man vet heller inte om vilka alla ens vänner är? Åh, jag blir så trött på det, men man vill ju ändå inte "hoppa av tåget", om du fattar vad jag menar..

2009-11-23 @ 15:49:58
URL: http://mmalinheiding.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0