FILOSOF I FARTEN

Sitter och tänker. Sörjer lite. Rugbymatchen går av stapeln klockan fyra. & jag sitter kvar här hemma medan alla springer omkring och skriker ute på stan. Anledningen med det är att jag inte har någon rugbybiljett, bara efterfestsbiljett. Så jag får vänta till nio innan jag får slå klackarna i taket. Vilket inte kommer bli lika kul eftersom alla redan är så sjukt pepp & trötta. Medan jag har varit hemma.. Att åka utomlands har inte alltid bara positiva effekter. Därför missade jag köningen till släppet av rugybiljetterna, & därför missar jag då själva rugbymatchen.

Men anledningen till att jag tänker är att jag funderade på våra skolnamn. Alltså Stagnelius och Larg Kagg. Vi vet ju att Staggs namn härstammar från Erik Johan Stagnelius men hette Kaggs grundare Lars Kagg? Förmodligen, eller vi får hoppas det iaf. För hur smarttänkta var annars personerna som döpte skolan till Lars KAGG? Vadå kagg? Kagge? Det är frågan..

Fast ska jag tror faktiskt att det finns en liten förklaring..

Dom flesta känner ju till Kaggs ramsa:
"ta en bira kross stagg, lars kagg!"

Bira = öl = ölmage = kagge = kagg

Eller? Det KAN ju stämma, även om det bara är min teori. Så ni kan väl hjälpa till? Kom med andra teorier.. Eller ta bara reda på om det finns en person som hette Lars Kagg och vad han gjorde för nytta här i Kalmar. Ta gärna reda på adressen till hans föräldrar, behöver verkligen berätta att namnet Kagg förmodligen kommer sluta med personangrepp & mobbing..

Innan jag signar ut vill jag bara önska LARS KAGG lycka till på rugbyn. Ni kommer behöva det, tro mig! Jag vill ändå inte verka FÖR självsäker så därför säger jag inte mer än så. Ha en bra torsdag!


Detta är bilden som har hängts upp överallt på skolorna.. fint ;)

,t


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0