NEGATIV

Mamma tjatar, & hon tjatar. Jag gör så gott jag kan här hemma. Är helt slut sen gårdagens rabalder (tack benne) & nu ska jag snart möta upp ellen. Känner mig konstig. Annorlunda. Kan inte riktigt beskriva det men jag håller definitivt med om det ellen sa om humörsvängningar. Det är väl så det ska vara när man är tonåring?

Somsagt så har mitt humör studsat upp och ner sen jag vaknade. Eller väcktes rättare sagt av ellen som ringde (& vi har världens högsta och jobbigaste ringsignal) klockan halv elva. Vaknade kanske på fel sida? DÄR HAR VI DET! Jag var glad en stund, sen gick allt utför och nu känner jag mig .. konstig. Jag vill springa, hoppa och skrika  i en fin klänning på en äng med massa blommor och björkar. Solen ska lysa och fåglarna kvittra. Jag vill slänga mig i gräset, titta på moln och vara fri. Som en fågel. Men istället sitter jag här på mitt rum och fryser, vädret suger riktigt och ordentligt och jag är som en negativ magnet. Har ni haft den känslan? Hehe, kanske inte just det där jag skrev nu, men känslan av att något är fel. Inte som det ska. Att man vill så mycket annat som inte går. Så känner jag mig. Bara allmänt blä. Så nu ska jag göra en negativ lista på allt negativt som kommit i mitt huvud under dagen. & jag lovar att kompensera med en positiv lista någon gång också.

- Det är regnigt

- Det är kallt

- Jag har hicka

- De nya mjölkpaketen med kork är ju bara helt värdelösa. Kanske för att jag är så himla dålig på att skruva på korken på rätt sätt och det kan ta mer än en kvart för mig att göra det på rätt sätt (om jag inte får ett utbrott innan) eller så har fler än jag problem med detta. & det hoppas jag ju verkligen eftersom jag precis har dumförklarat mig annars.

- Min granne flyttar min cykel hela tiden. Hon vill att den ska stå på baksidan bland de andra cyklarna men jag klarar inte av att ha den där eftersom den ALLTID fastnar i någon annans cykel och det slutar alltid med att två eller tre cyklar välts omkull och att jag gör mig illa.

- Mitt lypsyl är borta

- Min hicka kom nu tillbaka efter en liten paus av normal andning

- Min plattång är trasig

Okej wow. Hoppas inte jag drog ner er till botten också nu. Det blev ett väldigt långt och negativt inlägg detta.. Men nu rycker jag upp mig, klär på mig & cyklar iväg för att möta ellen på ICA, sen blir det efterlängtat myspys hela kvällen!


& så kör jag på chockladtemat också, för att verkligen visa att det gör en på bättre humör. Helst en kopp med smält marabou. WONDERFUL!

Hejsvejs ,t


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0