Julkalendern? ..självklart

Ojoj, kan bloggen bli segare? Har suttit här i 20 minuter nu bara för att få upp ett nytt inlägg. Nåväl lovade iaf innan ett mer intressant inlägg så tänkte försöka nu! 
   
Eller så långt jag hinner snarare, ska se Little miss sunshine snart, & där har ni ytterligare ett filmtips. Alltså vi skulle ju bli stora med den här filmblogg-idéen:)
Iaf påminde mammi mig nyss om att det är julkalendern imorgon ju. Det hade jag helt glömt bort!:O
   
Har egentligen sovmorgon imon men jag vägrar missa första avsnittet av julkalendern för det, så jag offrar några timmars sömn.. hemskt men sant!
Är det bara jag som tycker att julkalendrarna blir sämre med åren?
Vart är alla gamla hederliga och mysiga julkalendrar som gjorde att man sprang upp på morgonen när man var liten för att inte missa nästa avsnitt!
  
I för sig kan ju detta ha att göra med att vi blir äldre förstås men herregud liksom titta bara tillbaka på förra året.. Skägget i brevlådan! Hallå Sveriges television vad tänker ni med?
Vart tog kalendrar som Greveholm, Diselråttor & sjömansmöss eller varför inte Julhunden? Kommer ihåg att jag älskade det datorspelet iaf:)
  
Nej men seriöst tycker synd om dagens barn, skulle inte bli förvånad om årets kalender är typ två medelålderstanter som sitter och och kör dockspel på teckenspråk. Handlade förra årets julkalender ens om julen? Helt jätte seriöst typ tre 30 åringar som sprang runt i färgglada hängselbyxor och pratade bebisspråk.
  
Föväntar mig iaf en förbättring detta året om jag nu ska upp kvart över sju på en sovmorgon. Men hallå det är ju bara jul en gång om året liksom. Och att se reprisen på kvällen känns bara.. överreklamerat:) hehe , nej nu kallar tvn as usual men vi ses koooompisar :D
   
hejsvejs ,e
mm

Jag vet ungar, en ren besvikelse! Håll tummarna för i år:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0