LOVE ACTUALLY

Jaha då kände jag att det var dags för en filmrecension. Och inte på vilken film som helst utan faktiskt på en av mina absoluta favoritfilmer. Eller det är ju olika vilken typ av film man gillar men tycker iallafalll att denna är väldigt fin:)
    
Love actually utspelar sig främst i London och handlar om att man får följa flera olika männiksor i deras liv med temat kärlek och dess för- och nackdelar! Allt i filmen har en samband och knyts ihop på ett så fint sätt. Bland annat handlar det om Primiärministern (Hugh Grant) som förälskar sig i sitt köksbiträde, Sam som är en 10 åring som både försöker hantera sorgen efter sin döda mamma och föälskelsen i en jämngammal flicka på sin skola. 
    
Flera personer det handlar om är bland annat en kille som anser att enda anledningen till att han inte får tjejer är för att han bor i England och reser därför till Amerika. En chef som är nära på att inleda ett förhållande med sin arbetskollega innan han inser sitt misstag och att han älskar sin fru som för övrigt är primiärministerns syster. En annan kille är hemligt förälskad i sin bästa kompis fru och förutom dessa finns det några andra handlingar om personers liv och kärleksbekymmer.
   
Okej nu känner jag att jag har rört ihop det rejält men detta är en typisk film som är svår att förklara riktigt med ord men den är definitivt värd att se även om min förklaring lät illa. Måste faktiskt säga att detta är en film som gör en riktigt glad bland annat eftersom man på flera håll kan känna igen sig i den! Jag tycker den har lite av allt och ja vad ska man säga mer.. SE DEN:)
  
,e
gs
mbhv
mgv
lklm
jkb
ssg
fhsd
dfhd
Sista bilden visar lite av kopplingarna mellan alla personer i filmen och som sagt den verkar väldigt rörig men det är den definitivt inte. Älskar värklgen denna filmen och säger det bara som ett tips, se den! Ni lär inte ångra er:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0