GÄSTBLOGGARENS ÅTERKOMST

Jag är tillbaka. Back in Bizznizz. Dock nåt kilo tyngre pga all julmat.
Nu peppar vi inför 2010. Känns som det kommer bli ett bra år... Let's doris!
Jag själv har införskaffat gymkort så jag kan bli redo inför beach 10. DET är nice.
För övrigt är det galet kallt ute, ca minus åtta när jag var ute och gick. Detta lär leda till att jag förmodligen lär hålla mig hemma imorgon även fast det är nyår och allt. Det ska ju bli uppemot 20 minusgrader.I den temperaturen är det svårt att vara på festhumör. Skulle egentligen varit på middag men det sket sig pga värden ska spela skivor från klockan nio till ett på söderport. Men aja är det nån som känner att dom vill ha med en sofistikerad och välklädd ungkarl på sin middag så går det ju faktiskt att skriva en kommentar. För övrigt tänkte jag tipsa om en film!

Where The Wild Things Are:
Var min favoritbok när jag var liten och har nu äntligen kommit som film. Den är regisserad av Spike Lee som har regiserat bla " I huvudet på John Malkovic" och regisserat åtskilliga musikvideor.
Filmen handlar om Max en liten och ensam pojke som upplever att ingen i hela världen lyssnar eller bryr sig om honom. Efter att ha råkat bita sin mamma när han lekte varg så springer han iväg och hittar en liten båt vid en damm som han hoppar i och seglar iväg ut på öppna havet. Efter ett tag kommer han iland på en Ö där "The Wild Things" lever. Dessa stora fantasivarelser blir Max vänner och han blir deras Kung...


grymt bra och mysig film som rekomenderas!

BONUS: SPIKE JONZE: We Were Once A Fairytale
Denna videon var från början tänkt att bli Musikvideo till Kanye West's låt "See you in my Nightmares"
Men fick sedan bli en egen kortfilm. Filmen handlar om en stenpackad och deprimerad Kanye West som gör sig av med sin innre demon. Dock tyckte jag att demonen var ganska söt haha.



/ Herr Larsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0