LÅNGLEDIG FRÅN BLOGGEN

Hej!
Anledningen att mitt senaste inlägg var i torsdag är för att jag har haft så sjukt mycket att göra. Det var den årliga dansuppvisningen igår och vi har övat och övat sen i torsdags. Plus att läxorna måste komma före bloggen också. Har lagt min fria tid på min jobbiga samhällstenta som var riktig svår. Men jag tror jag klarade alla g-frågorna iaf.

Så om jag ska beskriva mina senaste dagar så gör jag det med ordet stress. Torsdagen bestod av dans & plugg. Fredagen började med sovmorgon. Läxförhör i engelskan som ingen hade någon aning om att vi hade (detta är varför lärare inte ska vara sjuka så man måste stå ut med vikarier som inte ens studerar engelska och som inte har någon koll alls). Sedan hade vi franska och matte innan vi fick gå för dagen.

Då stack jag ner till stadens gator och torg för att möta upp Carro. Vi köpte lite danssaker och åt. Sen åkte vi och tränade dans i någon timme innan vi stack hem och började trixa med outfits och sådant. Vi satt uppe och sydde om herrtshirts till danslinnen till tolv ungefär. Då gick vi ner för att äta glass, maränger och surdegsbröd (inte allt på samma gång dock). Fastnade vid någon dålig terminatorfilm innan vi la oss.

Sen kom dagen med stort D. Dansuppvisningen. Vår första så det var väldigt läskigt! Men det gick bra. Raggan var helt klart den roligaste dansen. Måste bara tillägga att jag var kissnödig konstant i några timmar innan första numret (dansade fyra olika), men det släppte direkt när musiken drog igång. Det är något magiskt med musik. Gick på överenergi hela kvällen. Skulle kunnat dansa hela natten! Stack över till Angelica efter i ätit gott hemma. Kaggs klack var på besök hos henne vilket fick mig att känna mig lite utpekad som ända staggist. Men vi hade en trevlig kväll innan jag gick hem för att sova. Ett väldigt underskattat ord, för att citera ellen "I LOVE MY BED". Stämmer ganska bra hos mig med.

Bilder kommer under dagen, fick tyvärr inga från Michael Jackson-numret. Vi hade ett så kallat tema då alla på hela dansintitutet uppträdde. Först en avancerad grupp, sen lärarna och sen vi andra. Det blev Billy Jean och Thriller, rätt mäktigt tror jag. Hade hellre suttit i publiken och tittat på eftersom man inte hade utrymmet att riktigt dansa när ca 500 pers stod runt omkring mig.

Det var mina dagar i ord. Rätt tråkigt kanske, men det får ni ta. Somsagt bilder kommer. Nu ska jag ta och ringa ellen. Byye!

,t


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0