TOVE HYSER ALL AGRO

Sitter här med en varm kopp choklad och måste avreagera mig själv. Har ofta tänkt ha något sorts hissa/dissa inlägg men kommer aldrig på riktigt bra saker att ta upp. Men nu är jag så himlans arg så jag bara måste dissa en sak. NU.

Släktträffer. Vem fan kom på en sådan irriterande sak? Vi har vissa traditioner i vår släkt då det är ganska självklart att man träffas. Typ som julafton, födelsedagar, kroppkaksdagar mm. Mamma och jag åker även upp på loven till mormor & morfar i Linköping. Men jag kan inte kalla dessa personer släkt.  De är min familj. De närmsta. Farföräldrar, morföräldrar, mostrar, farbröder, kusiner. Sedan har vi den lite mer avlägsna släkten. T.ex. pappas frus mamma & pappa, bror och hans barn. Personer som jag inte har något genemsamt med alls. Barnen är 7 och 3 typ. De andra är över 40.. Vi är inte ens släkt.

Då kommer vi till själva problemet. Först berättar mamma att vi ska till mormor & morfar mellan jul & nyår. Vilket jag tycker är en självklarhet. Men när hon nämner att vi ska åka till Stockholm för att binda samman släkter som hennes kusiner och mina sysslingar så visste jag inte riktigt vad jag skulle säga. Jag har nämligen aldrig träffat en stor del av dessa personer. För att tillägga att de bor i USA osv .. Jag ville verkligen inte följa med. Vilket mamma förstod (tror jag iaf?). Kanske låter elakt att inte vilja komma men tror faktiskt inte min amerikanska (och skånska) släkt bryr sig särskilt mkt om jag är där eller inte ..

MEN, det stora i detta är pappas sida. Där vi för det mesta firar saker med hela tjocka släkten. Gammelfarmödrar, gammelmostrar, farmors syskon osv. Vilket jag också kan tycka är vettigt. Man ska ta vara på sin släkt/familj. Men när jag säger att jag inte vill följa med till Helenas (pappas fru) mamma & pappa tycker jag faktiskt att jag ska behöva slippa kommentaren "Dom vet ju snart knappt att du finns!" av Helena. Jag hade kunnat svara elakt med "Nej men även ifall jag följt med är dom för senila för att minnas".
 
Fast så dum är jag faktiskt inte. Vad hade ni själva gjort? Föjlt med? Jag är 16 år och vill faktiskt inte spendera min juldag hos hennes föräldrar som bor på en bondgård mitt i ingenstans. & om DOM i andra hand är så jävla angelägna att träffa MIG vilket jag tvekar stort om så får väl dom komma hit någon gång. Eller varför inte bara ringa? Jag kan vara trevlig över telefon även om jag har fobi att prata i den.. Sånt här kan verkligen störa mig. När man får skit för något sådant. Shit asså, vad gjorde ni föräldrar när ni var 16 liksom? Satt ni snällt i en bil i typ 6 timmar fram och tillbaka för att träffa er så kallade "släkt"? Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra. Suck och stön.. 

Men Anna-Lisa & Lennart. Om ni mot förmodan läser detta vill jag vara hälsa er att jag är en tonåring som faktiskt prioriterar annat på juldagen även om ni båda är mycket trevliga människor. Och jag önskar er en god jul och ett gott nytt år och trevlig fortsättning och allt. 

SÅ!
Nu har jag hyst all agro mot släkt. Vill än en gång påpeka att mina släkt och "släkt" är mycket trevliga personer och det är inget fel på dom, inte alls.

& om någon har läst allt detta vill jag ge er en elog. Nu tänkte jag dricka upp min choklad som förmodligen har kallnat. Sen ska jag nog dra igång någon rulle. Blir förmodligen DaVinci koden eller Män som hatar kvinnor. Ciao!

,t

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0